Abstract
The problem of economic security should be considered as an organized development of the economy and the need to ensure an appropriate level of enterprise efficiency and quality of life from advanced technology, intelligent technology, incoming stream, and the proper flow of information. Neoliberals can make it so that states should implement the no-disturbance principle; this will have the entrepreneurial realization effect. One needs to find out if there is still room for charity and trustees in the global world. Is it only meeting the main comments about the development of individual entrepreneurship, which comes from energy resources?
References
Fijor, J.M. (11.09.2004). Polskość w gospodarce. „Najwyższy Czas!”.
Friedman, M. (13.09.1970). The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, „The New York Times Magazine”.
Friedman, M. (1962). Capitalism and Freedom. Chicago.
Friedman, M. (1999). Społeczna odpowiedzialność biznesu to zwiększanie zysków [w:] Chryssides, G.D., Kaler, J., Wprowadzenie do etyki biznesu. Warszawa.
Gardawski, J. (02.08.2006). Dlaczego pracujący Polacy nie lubią bogatych? „Gazeta Wyborcza”.
Griffin, R.W. (2004). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa.
http://nczas.com/publicystyka/korwin-mikke-nie-mieszajmy-biznesu-z-dzialalnosciacharytatywna/ 19.10.2013.
http://www.fijor.com/blog/2004/07/31/bogaty-czyli-zly/ 2004.07,31.
http://www.krytykapolityczna.pl/artykuly/gospodarka/20151230/glod-handel-zarzycki access 31.12.2015.
https://www.kul.pl/files/411/Art2.pdf 11.10.2016.
Komunikat z badań CBOS, BS/158/2010. Warszawa.
Legutko, R. (1994). Etyka absolutna i społeczeństwo otwarte. Kraków.
Matuszczak, G. (1994). Inteligencja a nowa klasa średnia w Polsce. Łódź.
Matuszczak, G. (1994). Szkic do portretu nowej klasy średniej w Polsce. Łódź.
Micklethwait, J., Wooldridge, A. (2003). Czas przyszły dokonały. Poznań.
Ostaszewski, K. (2003). Problem polskiej klasy średniej. Radom.
Przybyszewski, K. (2010) Prawa człowieka w kontekstach kulturowych. Poznań.
Reszke, I. (1998). Stereotypy prywatnych przedsiębiorców w Polsce. Warszawa.
Rudnicka, A. (2012). CSR doskonalenie relacji społecznych w firmie. Warszawa.
Smith, A. (1989). Teoria uczuć moralnych. Warszawa.
Smith, A. (1999). Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, rozdz. X, księga I [w:] Chryssides, G.D., Kaler, J., Wprowadzenie do etyki biznesu. Warszawa.
Ustawa z dnia 3 stycznia 1946 r. o przejęciu na własność Państwa podstawowych gałęzi gospodarki narodowej (Dz.U. z 1946 r., nr 3, poz. 17).
Włodarczyk-Śpiewak, K. (2009). Cywilizacja zachodnia – konsumpcja społeczeństwa [w:] Noga, M., Stawicka, M., red., Modele rozwoju gospodarczego dla Polski w dobie integracji europejskiej i globalizacji. Warszawa.
Zwoliński, A. (2002). Etyka bogacenia. Kraków.